: Kursun son dersinde yaptığımız
çizimleri biraraya getirecek olan paftaların nasıl hazırlandığını öğrendim.
View sekmesinde Sheet Composition panelinde New Sheet komutu ile yeni bir pafta
açabiliyoruz. Paftanın boyutunu seçip adını ve numarasını verdikten sonra
paftamız açıkken Project Browser kısmında yer alan çizimlerden paftaya koymak
istediğimiz çizimi sürükleyerek pafta üzerine bırakmak yeterli oluyor. Type
Properties kısmında yer alan Graphics ayarlarından paftaya attığımız çizimin
özelliklerini değiştirebiliriz. Örneğin çizim ölçeğini değiştirmek istiyorsak
View Scale de istediğimiz ölçeği işaretlemek yeterli oluyor. Paftanın üzerine
çift tıklayarak açılan yeni sayfa üzerinde mevcut olan paftayı da düzenlemek
mümkün. Revit ikonuna tıklayıp New-New Family-Select Template File-Title Blocks
komutunu kullanırsak da buradan boş kağıt boyutunu seçip sıfırdan kendi
paftamızı oluşturabiliriz.
View-Create-3D
View-Camera komutu ile istediğimiz yerden yeni kamera görüntüleri elde
edebiliriz. Sahne oluşturmanın ilk yolu bakış açısını belirlemektir. Elde
edilen görüntülerin boyutlarını, bakış yüksekliğimizi, perspektif hizasını daha
sonra tekrar değiştirebiliyoruz. Yaptığım çizimlerde katmanlaşmalarımı
belirlerken malzemelerimi atadığım için tekrar render için nu işlemi yapmak
zorunda kalmadım. Ama eğer başta yapmamışsak da render almadan hemen önce Edit
Type-Materials kısmında malzeme atayabiliyoruz. View-Graphic Display Option-Lighting
kısmından ise mekkanın nasıl aydınlanmasına dair ayarları yapabiliyoruz. Son
olarak render ayarlarını yapmak için ise sol alt kısımda yer alan çaydanlık
ikonuna tıklıyoruz ve açılan pencerede almak istediğimiz renderin görüntü
kalitesini, gölgesini, yansıtıcı veya transparan olma gibi ayarlarını
belirliyoruz. Son olarak arka planı da belirleyip render alabiliyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder