2 Kasım 2014 Pazar

Gezi Stajı 7.gün

Lise eğitimimi İtalya’ da aldığımdan olsa gerek sanat tarihine oldukça fazla merakım oldu her zaman. Tarihten bugüne kalan önemli eserleri görme isteği de burada doğuyor büyük ihtimal. 1100-1800 yıllarına ait koleksiyonları görmek için en ideal müzelerden biri Madrid’deki Museo Nacional Del Prado. Oldukça büyük bir müzeydi ve yaklaşık 5 saatimi almıştı gezmesi. Müze içinde hatırladığım kadarıyla İspanyol, italyan, alman, ingiliz ve fransız sanatçıların eserleri vardı. Tabi ki buraya gelmeden önce kafamda illaki göreceğim dediğim tabloları bir kağıda yazdım. Çünkü bazen müze içinde gezerken insan kayboluyor, bazen de yorulup asıl görmesi gerekenleri görmeden çıkıyor. Benim eğitimim boyunca en büyük ilgim Velazquez’ e ve Goya’ya olduğu için vaktimin büyük kısmını onların tablolarını incelemekle geçirdim. Koleksiyon-da beni en çok etkileyen parça Las Meninas (Velazquez) oldu. Müzeden çıktıktan sonra ise hava kararıncaya kadar Parque Del Retiro’da geçirdim. Parc Güell’den tasarım olarak oldukça farklı bir parktı burası. Büyük ihtimal peyzaj tasarımı bir ingilize aittir çünkü İngiliz bahçelerinde dolaşıyormuş gibi hissetmiştim içeride gezinirken. Madrid’de ilginç bulduğum şey, şehrin merkezi denilebilecek bir yere iki önemli müze ve parkı koymalarıydı. Keşke bizim şehrimizde de merkezde bu kadar büyük bir parkımız olsaydı diye iç geçirdim.




 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder